divendres, 27 d’abril del 2012

Institut Miquel Tarradell. Cinquena sessió

Després d'acabar amb les preguntes els alumnes van començar a experimentar amb el material.


Se'ls hi va entregar una càmera a cada grup. Vàrem explicar el seu funcionament i aquells paràmetres amb els quals poden jugar. Cada un d'ells va utilitzar la càmera, per tal de familiaritzar-se amb l'eina de treball per a la realització dels seus curts documentals.

dimarts, 24 d’abril del 2012

Institut Montjuic. Segona i tercera sessió

A la segona sessió del taller, a diferència de l'altre institut i degut a que el grup es més nombrós, després de la visualització del curt-documental, es varen formar uns grups de treball per tal d'analitzar la peça.
Descrivint els aspectes positius i negatius del curt-documental. Com que es tractava d'una peça que a nivell tècnic tenia certes debilitats però que per un altre costat a nivell de temàtica era interessant, va haver-hi una bona participació per part de l'alumnat i una motivació per fer la seva peça documental. Un cop finalitzat el debat, es va parlar a nivell més teòric sobre el concepte d'empatia, com una actitud imprescindible davant allò que vas a gravar.



A la tercera sessió del taller, vàrem decidir fer els grups de treball un cop finalitzada l'explicació teòrica sobre els elements que composen la cultura, així com els aspectes tècnics per a realitzar un curt-documental, com son l'entrevista, el guió, el rodatge i el muntatge. Tot i així els alumnes estaven preocupats per saber quin seria el seu grup i ho anaven preguntant.

Un cop finalitzada l'explicació els vàrem deixar l'oportunitat de que ells mateixos s'ajuntessin amb aquelles persones que no acostumen a relacionar-se però no van ser capaços de fer-ho i finalment la professora va fer els grups. Alguns d'ells van quedar molt insatisfets amb els grups per conflictes concrets que tenen entre ells. A la propera sessió mirarem d'estructurar els grups per tal d'aconseguir una heterogeneïtat i una compatibilitat de caràcters.

Institut Miquel Tarradell. Tercera i quarta sessió

A la tercera sessió del taller es varen definir els grups de treball, assegurant la heterogeneïtat cultural d'aquests i agrupant-los entre aquells companys amb els quals no s'acostumen a relacionar. Tot i que al principi van haver-hi algunes queixes per part d'ells, va ser una bona oportunitat per tornar a parlar sobre el tipus d'actitud i mentalitat que s'ha de tenir alhora d'afrontar una peça documental.

Un cop definits els grups vàrem definir la temàtica del curt-documental. El coneixement de la cultura de l'altre. A arrel d'aquesta temàtica es va fer una explicació teòrica sobre els elements que composen la cultura.



Per un altre costat es va exposar els elements bàsics per realitzar un curt-documental: entrevista, guió, rodatge i muntatge. En tot moment els alumnes van participar amb els seus comentaris i opinions.

A la quarta sessió els alumnes van treballar les preguntes a fer a cada un dels seus components per tal de realitzar-les el dia que gravaran les entrevistes. La feina va ser molt interessant i molts d'ells van remarcar que els hi havia permès a conèixer alguns aspectes de la vida del seu company que desconeixien.